روستای دیوکلا الیمون
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
روستای دیوکلا الیمون
  • بازدید : (6113)

   روستای دیوکلا الیمون

 

 

 

روستای دیوکلا الیمون ازتوابع بخش مرکزی شهرستان جویبار است که از سمت شمال وصل به سواحل دریای خزر،از سمت جنوب به شهرستان قائمشهر،از سمت غرب به شهرستان سیمرغ و از سمت شرق متصل به شهرستان ساری می باشد.

 

روستای دیوکلا الیمون دارای 700 هکتار زمین زراعی و خانه سرا که به تقکیک حدود 250 هکتار زمین شالیزاری،250 هکتار زمین خشک زاری و حدود یکصد هکتار باغ مرکبات همچنین یکصد هکتار خانه سرا می باشد. روستای دیوکلا طبق آخرین سرشماری که در سال 1385 صورت گرفته دارای 877 نفر جمعیت(246 خانوار) می باشد.

 

طرح هادی در روستای دیوکلا الیمون:

این طرح به صورت پیشنهادی در سال 1382 به تصویب رسید و از سال 1390 شروع به کار و سرانجام در سوم خرداد ماه سال 1391 مصادف با سالروز فتح خرمشهر با حضور حاج آقا معلمی ، استاندار و امام جمعه شهرستان جویبار و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

بقعه متبرکه امامزاده قاسم (ع) که از نوادگان امام موسی کاظم(ع) می باشند در روستای دیوکلا الیمون واقع شده است.

فاصله ی امام زاده از اول محل حدود دو کیلومتر است.مساحت امام زاده حدود 3000 مترمربع و قدمت آن طبق گفته ی بزرگان  روستا حدود 500 سال است.

در سال 1391 دهیاری روستای دیوکلا الیمون با کمک بزرگان محل اقدام به نو سازی بنای قدیمی امام زاده کردند،در همین راستا بافت فرسوده تخریب و محدوده امام زاده پاکسازی شد.انشاالله با همت اهالی محترم و خیر روستای دیو کلا الیمون و به یاری ایزد منان نوسازی بنای بقعه متبرکه امامزاده قاسم (ع) هر چه زودتر به پایان برسد تا از این فضای روحانی و عرفانی به نحو احسن استفاده شود.

 



برچسب ها : ,,,,
مطالب مرتبط